Regeneracja turbin i turbosprężarek.

Regeneracja turbin i turbosprężarek.

Silniki diesla w praktycznie każdym przypadku są wyposażone w turbosprężarkę. O tym, że trzeba o nią dbać jest już chyba jasne i zrozumiałe przynajmniej dla 70% użytkowników. 

Jakie są objawy zużycia turbosprężarki:
1. Najbardziej widoczny objaw to czarny dym z rury wydechowej. Niekoniecznie świadczy o zużytej turbinie aczkolwiek bardzo często. 


2. Drugi objaw to olej w przewodach ciśnieniowych na instalacji Turbo-Intercooler-przepustnica. Można zdemontować jeden z przewodów i sprawdzić czy nie jest zaolejony. Jeśli w przewodach jest olej świadczy to o rozszczelnieniu wirnika turbosprężarki. Może to mieć dalsze konsekwencje. Przewód gumowy na, na który przez dłuższy jest poddany działaniu oleju zwyczajnie się rozpuszcza. Pomimo tego, że przewody są olejoodporne nie wytrzyma za długo jeśli będą w nim znaczne ilości oleju. Przewody te w serwisach są koszmarnie drogie więc warto na to zwrócić uwagę.  W dalszej konsekwencji może zanieczyścić się tzw. ODMA czyli separator oleju. 

3. Spadek mocy jest następuje wtedy, gdy samochód ma już wyeksploatowaną turbinę turbosprężarkę. Może mieć jednak inny powód: uszkodzenie przewodu ciśnieniowego na instalacji turbo-intercooler-przepustnica o tym pisałem wcześniej tutaj: http://dcvw.blogspot.com/2012/07/nagy-spadek-mocy-w-silniku-tdi.html 

Regeneracja czy nowa turbina ? 

Wiele osób nie zdaje sobie sprawy ile kosztuje takie nowe cacko. W serwisach ceny wahają się od około 2-3 tysięcy do nawet 6-8 tyś. W zależności od wersji, czy występuje osobno czy z całym kolektorem wydechowym, 

Co więc pozostaje przeciętnemu Kowalskiemu z Passatem 1.9 TDI przebiegiem 250 tyś i zużytą turbosprężarką ... 

REGENERACJA 

Na szczęście jest wiele firm oferujących regenerację turbosprężarek. Koszty są dużo niższe w zależności od stopnia zużycia. Ceny za samą usługę wahają się od 300-700 zł. Zregenerować można prawie każdą turbinę od prostej po taką ze zmienną geometrią. Gwarancja udzielana jest najczęściej na rok czasu bez limitu kilometrów.





Komentarze

  1. te 300-700pln to trochę zaniżone. Ostatnio regenerowałem i jak nic 1000pln - to w sumie taki standard za regenerację. Za 300pln to otworzą turbinę :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Oczywiście w większości przypadków zakup nowej sprężarki odpada więc regenerujemy. Sam musiałem poddać regeneracji sprężarkę w swoim aucie i niestety 800 zł (po znajomości) ubyło z portfela. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  3. na allegro są usługi regeneracji już poniżej 500 zł warto skorzystać?

    OdpowiedzUsuń
  4. Sąsiad oddał do regeneracji turbinę od bmw, zapłacił 800 zł. Przejechał już ponad 50 tys. i samochód smiga jak ta lala.

    OdpowiedzUsuń
  5. Regeneracja to bardzo dobre rozwiązanie w przypadku awarii turbo! Wiem, co mówię :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Przekonałem się na własnej skórze, że nie każdy dba o samochód. Kupiłem nowy model diesla, przejechane kilkadziesiąt tysięcy kilometrów, a okazało się, że konieczna będzie regeneracja turbosprężarek. Cena nowej była zdecydowanie za duża, tym bardziej że dopiero co kupiłem samochód. Ja teraz przynajmniej wiem co i jak robić, aby jeszcze długo mi posłużyła ta turbina.

    OdpowiedzUsuń
  7. Bardzo zniechęcił mnie do diesli z turbiną mój Passat, którego już całe szczęście się pozbyłem. W trakcie 3 lat jak nim jeździłem 2 razy odwiedzałem warsztat z usterką turbiny. Ta ostatnia naprawa, która zmusiła mnie do sprzedaży auta była tak kosztowna, że musiałem wziać pożyczkę z https://taktofinanse.pl/, żeby móc pokryć koszta naprawy. Silniki benzynowe są jednak dużo lepsze od diesli

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz