Mocowanie koła zapasowego VW T5, T6, MULTIVAN

Dziś pokażę w jaki sposób wygląda mocowanie koła zapasowego w vw T5, T6 i odmianie osobowej Multivan. O ile w tych pierwszych dwóch wersjach mocowanie jest konieczne z powodu korozji lub po prostu uszkodzenia to w Multivanie najczęściej go zwyczajnie nie ma bo jest "super" zestaw naprawczy do koło :)

Zaczynamy od upewnienia się czy w naszym samochodzie są dwa niezbędne mocowania koła. Zaznaczone na zdjęciu. Nie jestem do końca pewny czy każda wersja je ma. Zdjęcie pochodzi  z multivana T6 z napędem na cztery koła w którym oryginalnie koła nie było.  Więc wydaje mi się, że możemy śmiało założyć, że wszystkie wersje je mają a przynajmniej blaszaki (furgony).

MIEJSCE NA KOŁO ZAPASOWE
VW T6 MULTIVAN - MIEJSCE NA KOŁO ZAPASOWE

Następnie musimy zdecydować jakie koło zapasowe chcemy założyć. Mamy do wyboru 16 i 17 w różnych rozmiarach od 205 i 215 w 16 calowej wersji lub 215 i  235 w 17 calowej wersji. Dlaczego jest to potrzebne ? A no dlatego, że podczas przykręcania musimy użyć właściwych tulejek, które są różne dla różnych rozmiarów koła. 


Potrzebny będzie główny wspornik (płaskownik mocujący) o numerze: 7H0801903B 

Wspornik mocujący
7H0801903B - WSPORNIK MOCUJĄCY
Oraz zestaw części mocujących w skład którego wchodzi:
1. Drążek mocujący 2K0801949
2. 2 śruby (również występują 2 rodzaje dla opon 205 są krótkie 52 mm dla większych kół 90 mm)
3. 2 Tulejki w zależności od rozmiaru koła.
ZESTAW CZĘŚCI DROBNYCH MOCUJĄCE KOŁO ZAPASOWE



 Teraz wystarczy włożyć koło, założyć wspornik i gotowe.



Komentarze