poniedziałek, 3 kwietnia 2017

Jeśli elektryk to tylko na benzynę ...

Oglądałem jakiś czas temu na super uczącym kanale Discovery czy Nationale Geographic, że jakieś tam stany w stanach (fajnie to się napisało), cofnęły dotacje na elektryki. No i sprzedaż padła.

Program zrobili na przekór lobby amerykańskim gigantom naftowym, by pokazać światu kto nim właśnie rządzi.

No i pokazali ... tylko co z tego ... kto ma kasę ten rozdaje karty. To właśnie koncerny naftowe po cichu mówią nam, że elektryki to gówno i nie da się zrobić na prąd porządnego samochodu.

Jak by to przenieść na polskie realia to tak jakby ORLEN i LOTOS mówili, że LANOS na prąd to gówno. Do gry jednak w końcu wejdą tacy gracze którym będzie zależeć na elektrykach, bo będą z tego czerpać znaczne korzyści. Tacy jak PGE, TAURON, ENERGA i ENEA .... no i w końcu zacznie się wojna. Ci od Energi będą mówić LANOS to gówno samo w sobie a dzięki napędowi na prąd można nim jeździć za pół darmo i to może przekonać Kowalskiego !!


Ale chwila przecież u nas te wszystkie firmy i tak są kontrolowane przez państwo...
Tu dochodzimy do sedna. Skoro i Naftowi giganci i koncerny energetyczne są państwowe to najlepszym rozwiązaniem (dla państwa) jest hybryda !! płaci się i za prąd i za benzynę. Super !!


Podsumowując

Do znacznej ilości elektryków na naszych drogach ciągle nam dalej niż bliżej. I minie jeszcze dobrych kilka lat świetlnych za nim to się zmieni. Prędzej zrobią u nas samochód na węgiel niż na prąd stały.






niedziela, 26 marca 2017

Dieselgate Cd....

Europa raczej nie ma co liczyć na to, że Niemcy odkupią od nas trujące samochody jak od amerykanów. To ta sama gospodarka więc byłby to strzał w kolano ... ale te 100 zł na akcesoria jaki mi zaproponowali to mogli by sobie darować. Zresztą Niemcy zawsze potrafili na wyruchać jak nie tu tam tam.

ale....

Doszły mnie słuchy, że w modelach AUDI po wykonaniu zajebistej akcji fabrycznej coś niedobrego się dzieje ... a mianowicie.

Zużycie ADBLUE rośnie czasem o kilkaset procent !! 

Haha i co Niemieccy inżynierowie tego nie przewidzieli haha. Podobno dają bony na zakup adblue w serwisie na kilkanaście litrów .... a co potem ?

Pewnie skończy się tak jak zawsze ... Jedziemy do Janusza wyciąć katalizator. Tylko tak cichaczem, żeby sąsiad nie wiedział. Postawa antysmogowa w Polsce ostatnio nabiera na sile więc lepiej niech inni nie widzą.


Rzecz kolejna w Folkswagenach... po akcji fabrycznej też nie jest najlepiej.... szybciej zużywa się układ recyrkulacji spalin ... zawory, chłodnice ect....

Jeśli więc po wykonaniu akcji zaczyna Ci szwankować ten układ.... od razu do serwisu na reklamacje !!

Nie wiem czy mi się tylko wydaje ale na takich naprawach Niemcy na pewno na nas zarobią.
Wniosek ... kolejny samochód nie będzie niemiecki. Tylko jaki ....

Może Opel ...
Może Renault
Może ... Kia

Nie wiem ale mam już dość karmienia Niemieckiej gospodarki. Wszyscy się podniecają w okół tym niemieckim gównem a oni z nas tylko kasę wyciskają w coraz to bardziej perfidne sposoby.
Że tez my Polacy nie mamy sowich samochodów. Mogę się tylko domyślać, że ludzie którzy doprowadzili do ruiny polskie fabryki teraz pracują w Niemieckich firmach motoryzacyjnych.

A oni się z nas śmieją ...

DOŚĆ

Osobiście nie mam nic do Niemców ... ale do ich ohydnej polityki tak...




piątek, 10 marca 2017

GM Opel Kloop

Utrudzony ciężkim dniem pracy, wsłuchując się w jutubowe playlisty pełne emocjonalnych pieśni o miłości, sukcesach, porażkach i takich tam naszła mnie myśl głęboka. 

Wbrew temu co powiedział kiedyś jakiś polityk. 

Jest źle ... a będzie gorzej. 

W motoryzacji ... Francuzi kupili Opla. Choć w sumie sam do końca nie wiem czy był Niemiecki czy Amerykański. Zawsze myślałem, że jest niemiecki, potem gdzieś usłyszałem, że to GM czyli GENERAL MOTORS  podobno duża amerykańska firma... jak General Electric a może to to samo ... no przecież to jeden ch... Astrę i tak  klepią w Gliwicach. Znam kilku ludzi z fabryki. Zresztą każdą ze 100 tyś. części robią w innym kraju. 

Ciekawe co na to Macierewicz ... 

Poza tym kojarzy mi się z Kloopem ... 

Opel - Nie dziękuję 

Wolę rower. 

BTW. Kiedyś miałem opla z mega silnikiem z matiza 999 cm a może trochę mniej ... wymieniłem silnik bo się rozrząd rozleciał.

Choć mechanik ze mnie jak żaden to czułem się jak Religa na pierwszym przeszczepie. 

Corsa po Swapie jeździła.... może nawet dalej jeździ ... nie wiem - sprzedałem za 999 zł. 



poniedziałek, 31 października 2016

Kiedy ten VW GOLF 8 ....

Czytałem klika artykułów o tym całym Dieselgejcie, starając się zgłębić sens wojny Nimiecko-Austyrjackej, doszedłem do wniosku, że na razie wygrywa Ameryka 2 do 1.

Pierwszą bramkę zdobyło właśnie USA, strzelając w Volkswagena.
Idąc za ciosem Uderzyli w Deuche Bank.
Niemcy w drugiej połowie podnieśli się i uderzyli w USA aferą z Iphonami.

Ale wracając do tematu obawiam się, że Golf 8 to będzie niewypał, podobnie jak Windows 8 Mircosoftu. Swoje przypuszczenia uzasadniam karą finansową dla VW nałożoną przez sąd w USA. Następnie projektanci szybko będą chcieli zatrzeć niesmak tworząc Golfa 9. Co stało się z Windowsem 9, każdy kto trochę interesuje się technologią wie. W zasadzie nigdy go nie było. Czy w takim razie będzie więc VW GOLF 9 ? Windows X to zdecydowanie SUKCES.

Podsumowując: Volkswagena czekają chude czasy, do premiery golfa X w 2021 roku.

piątek, 26 sierpnia 2016

Luz na półosi w Audi A4 B8 :)

Audi A4 B8 piękne auto. Szkoda tylko, że jakiś nowo przyjęty inżynier z Inglostad źle coś policzył. Dodał, odjął, pomnożył, źle dodał procenty itp.

Suma summarum przez właśnie tego anonimowego studenta inżynierii kwantowej mamy zajebisty problem z półosią w audi a4, na której  robi się taki luz jak ... nie będę przeklinał.

Że niby lekarstwem na taką przypadłość ma być super zestaw naprawczy wprowadzony w celu naprawy tegoż luzu. Jeśli stan pacjenta pozwala jeszcze na taki zabieg to można zastosować:

0B4409175E - płytka dociskowa (nowa po supermodyfikacji wytrzyma 9 stopni w skali richtera)
0B4409294D - łożysko (kulki w środku, metal dookoła i się kręci)
0B4409227 - podkłądki regulacyjne, pozwalające na niwelacje luzów. (maks 3 po 0,3 mm)

0B4409294D
kpl. zestaw naprawczy
Jeżeli nasze łożysko lata jak w obudowie jak "prosie w miechu". Niestety do wymiany obudowa za tysiące złoty.

wtorek, 23 sierpnia 2016

"Sokół Millenium" made by SKODA

Skoda pracuje nad nowym modelem rakiety między-galaktycznej.  Najnowszy Model nosi nazwę FF(tm)  po swoich przodkach: Fabios Felicios (time machine). Choć w gruncie rzeczy to całkowicie nowy model to jednak wiele rozwiązań czerpie ze swoich starszych,  podstawowych modeli. Główna cecha wspólna to przede wszystkim szary kolor evrythink w środku. Naprawdę zero polotu. Nawet toaleta jest szara niczym zjeżdżony asfalt 20 letniej drogi krajowej E73.


 I wszędzie te pióropusze indiańskie, lub kalafiory jak kto woli. Simple Klever ... tylko po co mi w takiej rakiecie jest parasol. Przecież w kosmosie nie pada. Choć pewności nie mam, bo nie byłem. Wodnik i ryby na niebie już są, więc może to i dobrze, że jest ten parasol.... za dopłatą oczywiście.

Wersja Comfort. Z jonowym silnikiem neutrinowym, Chodzą pogłoski, że to tylko SDI ze zmienionym oprogramowaniem sterownika silnika. Wiecie, żeby normy spalin przeszło. Na rzepaku też poleci. Wersja L&K posiada drewnopodobną okleinę na desce rozdzielczej. W kolorze płyty OSB. Mistrz stylu i dobrego gustu.