piątek, 26 sierpnia 2016

Luz na półosi w Audi A4 B8 :)

Audi A4 B8 piękne auto. Szkoda tylko, że jakiś nowo przyjęty inżynier z Inglostad źle coś policzył. Dodał, odjął, pomnożył, źle dodał procenty itp.

Suma summarum przez właśnie tego anonimowego studenta inżynierii kwantowej mamy zajebisty problem z półosią w audi a4, na której  robi się taki luz jak ... nie będę przeklinał.

Że niby lekarstwem na taką przypadłość ma być super zestaw naprawczy wprowadzony w celu naprawy tegoż luzu. Jeśli stan pacjenta pozwala jeszcze na taki zabieg to można zastosować:

0B4409175E - płytka dociskowa (nowa po supermodyfikacji wytrzyma 9 stopni w skali richtera)
0B4409294D - łożysko (kulki w środku, metal dookoła i się kręci)
0B4409227 - podkłądki regulacyjne, pozwalające na niwelacje luzów. (maks 3 po 0,3 mm)

0B4409294D
kpl. zestaw naprawczy
Jeżeli nasze łożysko lata jak w obudowie jak "prosie w miechu". Niestety do wymiany obudowa za tysiące złoty.

wtorek, 23 sierpnia 2016

"Sokół Millenium" made by SKODA

Skoda pracuje nad nowym modelem rakiety między-galaktycznej.  Najnowszy Model nosi nazwę FF(tm)  po swoich przodkach: Fabios Felicios (time machine). Choć w gruncie rzeczy to całkowicie nowy model to jednak wiele rozwiązań czerpie ze swoich starszych,  podstawowych modeli. Główna cecha wspólna to przede wszystkim szary kolor evrythink w środku. Naprawdę zero polotu. Nawet toaleta jest szara niczym zjeżdżony asfalt 20 letniej drogi krajowej E73.


 I wszędzie te pióropusze indiańskie, lub kalafiory jak kto woli. Simple Klever ... tylko po co mi w takiej rakiecie jest parasol. Przecież w kosmosie nie pada. Choć pewności nie mam, bo nie byłem. Wodnik i ryby na niebie już są, więc może to i dobrze, że jest ten parasol.... za dopłatą oczywiście.

Wersja Comfort. Z jonowym silnikiem neutrinowym, Chodzą pogłoski, że to tylko SDI ze zmienionym oprogramowaniem sterownika silnika. Wiecie, żeby normy spalin przeszło. Na rzepaku też poleci. Wersja L&K posiada drewnopodobną okleinę na desce rozdzielczej. W kolorze płyty OSB. Mistrz stylu i dobrego gustu.


poniedziałek, 15 sierpnia 2016

Dwumasa + turbina = uśmiechnięta mina

Dwumasa + turbina = uśmiechnięta mina. 


Na Ferrari od Roberta Lewandowskiego niestety jeszcze mnie nie stać. Mało prawdopodobne, że kiedykolwiek będzie ... Nadziei jednak nie tracę, budzę się rano i kolejne 8 godzin w pracy myślę jak zdobyć świat! 


Choć obiektywnie rzecz biorąc kupując dziś używanego diesla o przebiegu powyżej 100 tyś to trochę sadom maso nie tylko dla portfela, zszarpane nerwy, siwe włosy o ile jeszcze się je ma. O! Taki Pazdan. Można przypuszczać, że "dłuższy" czas jeździł TDIkiem z przebiegiem dochodzącym pod 300 tyś. Po jego grze mogę wnioskować, że cały swój gniew przełożył na grę na boisku. Efekt wszyscy widzieli na EURO. 


CAYC - to silnik, który zastąpił mojego wysłużonego SDIka. Silnik w "dżecie" której stałem się posiadaczem generuje obłędne 105 koni mechanicznych. Przesiadkę z 64 można porównać do przesiadki z Antonowa AN2 do Dreamlinera.  A jak ta turbina się kręcie ... 

Zweimassenschwungrad - uwielbiam ten język... 

Jakieś dziwne odgłosy wydostają się spod maski, gdy puszczam sprzęgło... Im głośniejsze tym większą kwotę pokazuje mój wewnętrzny kalkulator. Obecnie samochód ma około 110 tyś. Ciekawe przy ilu się spie.... moje Zweimassenschwungrad. 

Historia lubi się powtarzać. Pół żartem, pół serio. 

Cayc bierze udział w Dieselgate. A co niech płacą jak mnie oszukali!! Zaraz, zaraz, już gdzieś to słyszałem. Niemcy + trujące gazy + sterowniki produkowane w Polsce. Wystarczy dodać 2+2 i już wiadomo o co chodzi. Już nie będę jadł jabłek z drzewa obok, którego parkuję. 



piątek, 1 lipca 2016

Najdziwniejsze rzeczy które mogą się zepsuć.

Najdziwniejsze rzeczy które mogą się zepsuć. 

Siedzę już dobrych kilka lat w tej całej motoryzacji. Nabrałem już sporo pewności i zgłębiłem nie jeden tajnik motoryzacyjny niedostępny dla zwykłego śmiertelnika. Czasem jednak przychodzi taki moment, że dostaję pstryczka w nos i uświadamiam sobie jak ułomna i niedoskonała jest moja wiedza i jak mało jeszcze wiem.  

Motoryzacja tym razem zaskoczyła mnie elementem, który teoretycznie nie może się zepsuć. Tzn. może ale nie w taki sposób. Wiele osób, które ma samochody grupy VW wymieniało przełącznik opuszczania szyby. Jeśli nie od kierowcy to od któregoś pasażera. Przełącznik najczęściej wyłamuje się w środku. Jakiś mały plastikowy dups, którego specjalnie po to własnie zaprojektowano by czasem się łamał... bo to chyba nie problem zrobić przełącznik który się nie łamie ... 

Wracając do tematu, włącznik w mojej skodzie działa. Tylko symbol, który myślałem, że jest na nim namalowany okazał się nie ...  :) i wypadł :) i teraz mam taki fajny przełącznik: 



I komentarz: 


poniedziałek, 5 października 2015

Volkswagenie coś ty zrobił !

Volkswagenie coś ty zrobił ! 

Czytałem już różne opinie na temat afery spalinowej z Wolfsburga i jakoś żadna do mnie szczególnie nie przemawia. Świat motoryzacyjny podzielił się na 2 obozy tych co krytykują i tych co bronią. 
Jedne artykuły mówią, jaki to koncern z za naszej zachodniej granicy jest zły i ile złego wyrządził, a inne porównują oszukane silniki do zwierząt, które bardziej trują środowisko niż TDI. 

W mojej opinie to tylko nic nie warte polityczne bzdury. Ktoś komuś czegoś nie dał, ktoś kogoś podkablował no i afera. Ktoś dużo stracił, ale ktoś też dużo teraz zarobi, bo kurs akcji VW na dziś dzień kształtuje się tak: M2U - kurs akcji VW

Skończy się tak, że wszyscy zrobią smutne miny, poklepią się po plecach, powiedzą jak im przykro i na tym się skończy.