sobota, 31 grudnia 2011

Wymiana klocków i tarcz hamulcowych skoda fabia, vw polo.

Tym razem trzeba było wymienić klocki i tarcze hamulcowe w fabii. Zrobiłem więc krótki poradnik jak je wymienić. Proces wymiany wygląda bardzo podobnie dla wszystkich samochodów. W większości przypadków różnią się jedynie kluczami potrzebnymi do użycia.

Tak więc co będzie nam potrzebne:
1. Klucz do kół. W moim przypadku 17.
2. Klucz imbus 7. Do zacisków hamulcowych.
3. Ja potrzebowałem jeszcze młotka, szczotki drucianej oraz wkrętak krzyżakowy.

Ok więc do dzieła:
Zaczynamy od zdjęcia kołpaka (jeśli ktoś jak ja ma felgi stalowe) W przypadku felg aluminiowych trzeba zdjąć plastikowe nasadki na śruby, choć te też nie zawsze są. Następnie nakładamy klucz i popuszczamy śruby koła przeciwnie do wskazówek zegara. Teraz możemy podstawić lewarek, podnieść samochód i odkręcić koło.

Odkręcamy koło
Odkręcamy przeciwnie do wskazówek zegara
Następnie trzeba odkręcić zacisk po wewnętrznej stronie koła. Trzeba zdjąć plastikowe kapturki (znajdują się w miejscu zaznaczonym czerwonymi kołami), i kluczem imbusowym "7" odkręcić zacisk.

Odrkęcamy śruby zacisku hamulcowego
Zacisk hamulcowy
Przy demontażu trzeba użyć trochę siły, nie zawsze chce od tak sobie zejść, ale kilka mocniejszych szarpnięć i gotowe. Demontujemy stare klocki i wciskamy tłoczek do środka. Ta czynność może sprawić trudność jeśli się nie ma odpowiedniego narzędzia. Ja nie miałem i do wciśnięcia użyłem dwóch śrubokrętów. Wciskamy go do oporu, żeby było dużo miejsca na nowe klocki i tarcze.
śruba do tarczy hamulcowej
Śruba trzymająca tarcze hamulcową
Teraz możemy zamontować nowe klocki.



Montujemy nową tarczę, przykręcając ją śrubką.



Zakładamy zacisk, skręcamy go od tyłu jak na początku i jedna strona gotowa. Teraz to samo z drugiej i mamy nowe hamulce.





POWIĄZANE TEMATY: 

3 komentarze:

  1. czas: podniesienie samochodu + zdjęcie koła + założenie koła + opuszczenie samochodu = 10 minut...

    czas wymiany klocków = 5 minut...

    razem 15 minut...

    ... oczywiście dzięki powyższej instrukcji:)))

    Dzięki i pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  2. warto jeszcze przed założeniem nowych klocków wyczyścić zaciski i miejsca styku z klockami posmarować smarem miedziowym, a nowe tarcze wyczyścić z tłustej substancji (olej/smarowidło?), którymi są zazwyczaj pokryte. Bez tych czynności klocki mogą po dłuższej eksploatacji "nie odbijać" i szybciej będą się zużywały klocki i
    tarcza, a samochód może spalać więcej paliwa. Tłuste tarcze natomiast zabrudzą nam klocki i całość może hamować gorzej niż stary zestaw.

    Trzeba również pamiętać, by po założeniu nowych nowych klocków lub tarcz przed kilkadziesiąt pierwszych kilometrów unikać gwałtownych hamowań i jazdy na hamulcu przy ich nie przegrzać i by nowe klocki i tarcze mogły się dotrzeć i zmaksymalizować skuteczność hamowania.

    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń