piątek, 20 czerwca 2014

Dwumasowe koło zamachowe - objawy i porady jak dbać.

Dwumasowe koło zamachowe - objawy i porady jak dbać. 

Zalety zastosowania koła dwumasowego.

Od dłuższego czasu w samochodach o większej mocy i dieslach stosowane są dwumasowe koła zamachowe. Koła te zaczęto stosować w silnikach, w celu poprawy tłumienia drgań skrętnych silnika, a co za tym idzie poziomu komfortu. Dzięki takim zastosowaniom diesle już tak nie trzęsą jak stare traktory. Zmniejszona bezwładność silnika ma również znaczący wpływ na zużcyie paliwa. Jak podają producenci nawet o 5%!

Budowa koła dwumasowego. 

Koło dwumasowe zbudowane jest z dwóch części. Jedna z nich nałożona jest na koniec wału korbowego druga część na zał sprzęgłowy. Między nimi znajduje się jego najważniejszy element czyli tłumik drgań skrętnych. 

Zakup używanego samochodu to spore ryzyko... 

Zakup używanego samochodu z kołem dwumasowym to spore ryzyko. Żywotność tego elementu przewidziano mniej więcej na 150 - 200 tysięcy kilometrów. Kupując więc samochód z takim przebiegiem, trzeba się liczyć, że będziemy musieli w niedługim czasie wyłożyć dobrych parę tysięcy, gdyż ceny tego komfortu wahają się od 2 do 5 tysięcy za fabrycznie nowe elementy !! Oczywiście są również zamienniki, tutaj jednak unikałbym niefirmowych produktów, gdyż ryzyko, że "dwumas" posypie się szybciej niż zdążymy odżałować uprzednio wydano pieniądze. 

Objawy zużytego koła dwumasowego: 

  • hałas dochodzący z silnika na biegu jałowym, który zanika przy wciśnięciu sprzęgła
  • samochód szarpie (utrudnione ruszanie) 
  • uszkodzone koło powoduje też nierówną pracę silnika. 

Jak dbać o nasze koło dwumasowe ?

  • staraj się nie jeździć na najniższych obrotach 1500 obrotów to naprawdę minimum
  • włączaj i wyłączaj silnik z wciśniętym pedałem sprzęgła. 
  • "palenie gumy" jest jak najbardziej niewskazane ... 

Koszta ... według volkswagena

W popularnym passacie b6 koło dwumasowe to koszt około 2500 zł cena za usługę to około 1000 zł. Podobnie więc wyglądają koszty w całej grupie VAG. Audi A4, A6, Golf czy Touran - różnice nie powinny być duże.





Brak komentarzy:

Prześlij komentarz