Zawór recyrkulacji spalin (EGR) 1.6 TDI 2.0 TDI
Od momentu, wprowadzenia przez volkswagena silników z wtryskiem Common rail Volkswagen wymyślił jak wyciągnąć pieniądze z naszych kieszeni. Jeśli jesteś posiadaczem samochodu z silnikiem 1.6 TDI lub 2.0 TDI z wtryskiem CR to pewnego dnia, jadziesz sobie spokojnie samochodem a tu nagle zaświeca się kontrolka z symbolem silnika. Samochód przechodzi w tryb awaryjny i zaczyna się toczyć zamiast jechać.Po przyjeździe na serwis okazuje się, że wszystkiemu winny był zawór recyrkulacji spalin. Po wycenie okazuje się, że w serwisie trzeba zostawić około 2 tysięcy złotych ! Z czego same części to około 1500 zł ! Ahhh te oszczędne diesle ...
Było by taniej, gdyby VW udostępnił zawór jako osobną część. Niestety występuje ona tylko w połączeniu z chłodnicą układu recyrkulacji spalin. W poprzedniej generacji silników TDI zawory EGR można było dostać nawet za połowę tej ceny. Problem ten dotyczy wszystkich pozostałych marek, które są w ten silnik wyposażone. Tak więc posiadacze AUDI, SKODA, SEAT, VW: DRŻYJCIE !!
Przykładowe numery chłodnicy:
1.6 TDI 03L131512BJ lub 03l131512CF
2.0 TDI 03G131513J
Modele w których zastosowano zintegrowaną chłodnicę: W zasadzie każdy, od POLO, przez GOLFA do Passata. Audi od A1, A3, A4, A6. Skoda: Fabia, Octavia, Superb, Yeti. Seat: LEON, Ibiza, Toledo
Budżetówka. Współczesne samochody to tak jak dzisiejsze telewizory. Do gwarancji.
OdpowiedzUsuńProblem z EGR jest sztucznie nadmuchany. Tj. przechodzenie w tryb awaryjny nie oznacza uszkodzenia EGR i nie ma konieczności jego wymiany. Problem opisuje Diagtronik na swojej stronie WWW.
OdpowiedzUsuńKazik
OdpowiedzUsuńWŁAŚNIE WYCZYŚCIŁEM DOKŁADNIE EGR ALE KOMPUTER DALEJ POKAZUJE BŁĘDY - TO CHYBA CZASOWE ZAMIERZONE POSTARZANIE - ŻENADA - POWAŻNA FIRMA TAKI BUBEL POWINNA WYMIENIAĆ DARMOWO !