środa, 26 lutego 2014

Rozrząd 1.4 TSI awaria - ile to kosztuje ?

Rozrząd 1.4 TSI awaria - ile to kosztuje ?


Od debiutu pierwszych silników TSI minęło już dobrych kilka lat. Silniki na początku uważane były za wzór doskonałości. Rzeczywistość szybko sprowadziła nas z tego zachwytu na ziemię. Wszystko przez wadliwy układ rozrządu jaki w nim zastosowano.


Choć na początku VW nie przewidywał wymiany rozrządu, musiał zmienić zdanie, gdy te często nie dokręcały się nawet do 50 tysięcy kilometrów. Wszystko przez wadliwy nastawnik łańcucha (wariator). Właściciele samochodów z silnikami TSI często skarżą się na głośną pracę silnika. Za słaby łańcuch naciągał się, co zaczęło powodować przeskakiwanie rozrządu a w konsekwencji poważniejsze awarie. 

Volkswagen po kilku latach produkcji zaczął wprowadzać zmiany w napędzie rozrządu, poprawił jakość łańcucha i  wariator. Mało tego, jeśli ktoś regularnie serwisuje samochód z rozrządem przed modyfikacjami, może liczyć na "dobrą wolę producenta". W takim wypadku Volkswagen płaci za części potrzebne do wymiany rozrządu a właściciel płaci tylko za 50% robocizny.

No a jak prezentują się koszty w serwisie takiego rozrządu: 


Przykładowy rozrząd dla silnika CAYA: 

03C109158A - Łańcuch rozrządu - 290 zł 
03C109469K - Prowadnica łańcucha - 38 zł
03C109509P - Prowadnica łańcucha - 61 zł
03C109507AH - Napinacz hydrauliczny - 179 zł
03C105209AQ - Koło zębate - 133 zł 
03C109571F - Koło zębate - 81 zł
03C109287G - Uszczelka  - 75 zł 
03C109088E - Wariator - 1943 zł 

Co daje nam w sumie prawie 2800 zł za części !! Do tego dochodzą jeszcze koszty wymiany, które w serwisie wynoszą około 700-800 zł. 

Wracając jeszcze do wariatora jego poprzedni numer to 03C109088B oraz 03C109088F. Warto więc sprawdzić czy na nowych rzeczach nie ma tych numerów. Jeśli tak oznacza to, że ktoś chce nam sprzedać części przed prawidłową modyfikacją. 

Volkswagen jednak uczy się na błędach. W nowych silnikach TSI, napęd rozrządu zmieniono z powrotem na napędzany paskiem. :) 




12 komentarzy:

  1. Można wiedzieć skąd te ceny? Ja zapłaciłem za dokładnie taki sam zestaw ponad 500 zł mniej i muszę przyznać, że jestem mocno zdziwiony. Oczywiście ja brałem zamienniki, chyba że Ty miałeś części ori, które idą na pierwszy montaż??

    OdpowiedzUsuń
  2. jest gdzieś film, jak się dokonuje takiej wymiany ??

    OdpowiedzUsuń
  3. https://www.youtube.com/watch?v=nznuIPCgA6Y - nie jest to do końca filmik z wymianą, ale pokazuje jak wygląda po zdjęciu osłony i jak bardzo może naciągnąć się łańcuszek.

    OdpowiedzUsuń
  4. witam mam Seata Leona 1.4tsi 2010 rok i mam pytanie co ile km wymiana rozrządu bo jak wyjechałem z salonu to tylko co 15 000 tys wymieniam olej i filtry i bez awaryjna jazda ;-) juz 4 lata ale mam juz przejechane 65.000 i zastanawiam się czy nie wymienic rozrządu prosze o pomoc pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. po co jak rano odpalasz i silnik nie rzepoli to jest ok nie ma potrzeby a olej wymienia sie co 30 000 tys tak pisz producet masakra ja wymieniam co 10 000 15 000 by nie przycierac silnika

      Usuń
  5. A są jakieś osoby u których wykazano "dobrą wolę producenta". Do kogo trzeba pisać? W moim przypadku Jetta 2009 1.4TSI 122KM 93tys km zapaliła się żółta lampka silnika. Kilka dni temu komputer w ASO i diagnoza: rozrząd, przybliżona cena 4800zł. Na naprawę umówiłem się za 3 dni. Samochód jeździ i nie miał do tej pory żadnych objawów. Lampka zapaliła mi się 3 tygodnie temu w Chorwacji tam w serwisie 2x sprawdzali na komputerze i twierdzili że mogę jeździć więc przyjechałem 1500km (jeździ nawet i 200km/h) bez objawów.

    OdpowiedzUsuń
  6. Witam mam taki wariator na sprzedaż Nowy Oryginalny vag na pierwszy montaż cena 1500 zł autoczesci380@wp.pl

    OdpowiedzUsuń
  7. a czy można wymienic sam łancuszek i prowadnice oraz napinacz nie wymieniajac wariatora

    OdpowiedzUsuń
  8. Można wymienić, ja tak zrobiłem, niestety po 13 miesiącach i 12tyś km. znów zaczęło hałasować!!! Nie sądzę żeby to była wina wariatora bo po wymianie było bdb. Niestety wydaje mi się że to wina łańcucha i napinacza. Cały czas robią gówno a te ich modyfikacje są ch.... warte!

    OdpowiedzUsuń
  9. To nie jest wina łańcucha i napinacza tylko właśnie tego wariatora. To wariator jest wadliwy i wyciąga łańcuch. Wymieniłeś łańcuch na nowy to nie hałasował, jednak wadliwy wariator go wyciągnął i znowu hałasuje i będzie tak z każdym łańcuchem póki nie wymienisz wariatora. Jak się chce zaoszczędzić na sprawach podstawowych to koszty sie podwajają.

    OdpowiedzUsuń
  10. Czytałem, że skoda podała, że od czerwca 2010 wsadzają do silników 1,4 TSI nowego typu części do rozrządu, podobno lepsze, czy ktoś może coś słyszał na ten temat?

    OdpowiedzUsuń
  11. Temat 1.4 tsi u mnie rozwiązany. Kupiłem zestaw na stronie https://czesciaso.pl/pl/p/Rozrzad-1.4-TSI-zestaw-naprawczy-03C198229C/574
    Podobno zestaw pochodzi ze Skody i można go stosować w innych silnikach 1.4 tsi z grupy VW. Zestaw jest zmodyfikowany - zmienione koło zębate na wale korobowym i inne elementy. W moim przypadku trzeba było jeszcze zmienić napęd pompy oleju ale i tak wszyło połowe tego co wariator. Wszystko oczywiscie oryginalne w opakowaniu vw.

    OdpowiedzUsuń