Czy warto serwisować samochód w aso ?

Czy warto serwisować samochód w ASO?

To pytanie dręczy niejednego klienta nowego samochodu. Dylemat jest naprawdę poważny i można na dyskusji spędzić sporo czasu, gdyż obie strony mają swoje plusy i minusy. Przeglądy w ASO mogą odstraszać cenami, kuszą nas jednak utrzymaniem gwarancji. Chwila, przecież nowe samochody się nie psują, więc po jakie licho jest mi gwarancja ?! To częsty powód dla którego rezygnujemy z wysokich cen a co za tym idzie również z gwarancji. 

Samochód bez gwarancji ...

Kupujemy samochód z nowoczesnym silnikiem diesla. Cieszymy się, bo pali niewiele i za każdym razem, gdy odjeżdżamy ze stacji benzynowej, na naszych twarzach wciąż pozostaje uśmiech. Robimy rocznie około 25 tyś km. Kupujemy olej i filtry w markecie nie przepłacając 4 razy. Na wymianie w warsztacie również oszczędzamy, często nawet 50-60 % kwoty jaką wydali byśmy w serwisie. Jeżeli mamy szczęście to nasz diesel robi 100 tyś. km bez poważnej naprawy. Co jednak jeżeli przy przebiegu 40 tyś. uszkodzeniu ulegnie, któryś z drogich elementów np. zawór EGR, koło dwumasowe, nowoczesny wtryskiwacz paliwa, lub filtr DPF. Koszty, zepsują nam humor i odbiorą zaoszczędzone wcześniej pieniądze a my nie będziemy mogli sobie wybaczyć błędnej decyzji ... 

Samochód na gwarancji ... 

Jeżdżąc samochodem z tym samym silnikiem denerwujemy się, że serwis z nas zdziera kasę. Ceny oleju i filtrów przysparzają nas o ból głowy a portfel chowa się głęboko w kieszeń. Nie wspominając już o cenach za roboczo godziny. Poważne naprawy jeśli się przytrafią nie narobią nam jednak niepotrzebnych kosztów. Wtedy na pewno docenimy gwarancję. Czasem nawet po jej upływie, jeżeli dalej samochód jest serwisowany producent oferuje nam tzw. Dobrą wolę - jeżeli uszkodzeniu ulegnie jakaś część producent decyduje się pokryć np. połowę kosztów naprawy. 

Zarabianie przez zastraszanie.

Suma summarum producenci samochodów zarobią na nas tak czy inaczej. Mają przecież specjalne działy, które zajmują się wytrzymałością części. To chyba nie jest wielki problem, żeby zrobić część np. koło dwumasowe, które przewidziane jest na przynajmniej połowę większy przebieg niż do tej pory. Można, ale po co ? Producenci samochodów na serwisach zarabiają więcej niż na nowych samochodach. Serwisy dają pracę ludziom i tak to się nakręca. Serwis tak czy siak na nas zarobi, czy wybieramy gwarancję czy nie. 

Komentarze