Uszczelka Pompy Paliwa 038145215

Uszczelka Pompy Paliwa 038145215

Bardzo częstą przypadłością silników 1.9 oraz 2.0 TDI na pompowtryskach jest problem z pompą paliwa, która jest zintegrowana z pompą podciśnienia.  

Jakie są objawy ? 

Najczęstszą przyczyną jest problem z odpaleniem zimnego silnika. W pompie nie działa wtedy zaworek zwrotny odpowiedzialny za to, żeby paliwo nie cofało się z powrotem do zbiornika paliwa.
Często również możemy zauważyć ubytek płynu chłodzącego. W tym wypadku odpowiedzialna jest za to uszczelka na łączeniu pompy podciśnienia (vacum pompy) z głowicą silnika. Paliwo kapie na niżej położony przewody z płynem chłodniczym. Ropa zwyczajnie rozpuszcza gumowy przewód z układu chłodzenia i zaczyna kapać ... aż w końcu zacznie się lać.

Co robić ? 

Najważniejsze jest aby pamiętać, żeby przy przeglądach lub samej wymianie oleju spojrzeć na pompę paliwa, dotknąć od spodu palcem, żeby sprawdzić czy pompa jest wilgotna od spodu. Można również samemu zdjąć plastikową osłonę silnika i spojrzeć na lewą stronę silnika (od kierowcy), jeśli zauważymy jakieś podejrzane wycieki warto zgłosić się do mechanika, lub serwisu w celu usunięcia wycieku.

Uszczelka 038145215 

Metalowa uszczelka 038145215 to wydatek rzędu 35 zł. Na allegro często występują ku mojemu zaskoczeniu drożej. Czasem cena wynosi nawet 75 zł ! Cóż za przebicie... Występują prawie we wszystkich silnikach 1.9 TDI oraz 2.0 TDI zarówno w skodzie, seacei, audi, volkswagenia, ale również w jeepie, mitsubishi. W niektórych samochodach z wczesnych lat produkcji mogą wystąpić w miejscu metalowej uszczelki dwie inne. 038109293 oraz 038109293 ich koszt również nie powinien przekroczyć 35 zł. 




Komentarze

  1. Dobry artykuł na pewno wielu osobom pomoże w razie takiej awarii bo nie każdy się tak orientuje.
    --
    http://www.mikmotors.pl

    OdpowiedzUsuń
  2. Fajny blog i przydatny. Trzymaj tak dalej. Zapraszam też na swoje stronki: www.biznesmenka.com oraz do do dodania się do społeczności na fb: www.facebook.com/biznesmenka oraz oczywiście do zaglądania na mojego bloga poświęconego moim "Bawarkom" - www.samochodmojapasja.blogspot.com. Będę obserwował Twojego bloga i liczę na więcej ciekawych postów takich jak do tej pory. Pozdrawiam. Krzysztof (oczywiście dodaję do ulubionych ;) )

    OdpowiedzUsuń
  3. No cóż - ludzie często nie zdają sobie sprawy z tego, że wystarczy lepiej poszukać i można znaleźć to samo o wiele taniej. Tak już niestety jest i pewnie zostanie :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Świetnie opisany problem, który występuje w tych silnikach. W ogóle bardzo dobry i przydatny blog, takich potrzeba więcej w internecie. Dzięki niemu, każdy na własną rękę będzie mógł przynajmniej spróbować coś naprawić, albo chociaż mieć o tym pojęcie.

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz