piątek, 20 września 2013

Zawór n75

Zawór N75 

Jest to zawór, który steruje ciśnieniem doładowania w turbosprężarce o zmiennej geometrii. Często jest przyczyną braku mocy,  lub zawężeniem obrotów sprawności sprężarki w samochodach wyposażonych  w silnik TDI.
W takich sytuacjach możemy próbować go rozkręcić i dokładnie wyczyścić kanał w,którym pracuje zawór. Ta czynność często pomaga jeśli np, turbosprężarka zaczyna łapać od wyższych obrotów niż nominalnie. Jeżeli czyszczenie nie pomaga to nie pozostaje nic innego niż wymiana. Jednak za nim się za nią zabierzemy, warto podpiąć komputer i upewnić się, że awarii nie uległ inny zawór z całej instalacji np. N18, N239 lub siłownik tubrosprężarki tzw. "gruszka".
Zawór N75 to wydatek od 99zł za zamiennik do kilkuset złoty za część oryginalną.


1 komentarz:

  1. niestety te zawory często szwankują, więc lepiej wymieniać je na nowe...

    OdpowiedzUsuń