VW GOLF 5 używany pewniak
Po wejściu na rynek golfa 7 piątki nieco staniały na rynku używanym i stały się samochodem, bardziej dostępnym. Niemiecki samochód, cieszy się wśród kierowców bardzo dobrą opinią. Trudno odmówić mu dobrego prowadzenia i dobrych silników.
Jak nie kupić bubla ?
Cóż w internecie jest mnóstwo ofert. Jak jednak znaleźć dobry samochód, bez wypadkowej przeszłości ? Raczej, unikałbym samochodów, które zostały sprowadzone z za odry. Większość ludzi, którzy zajmują się sprowadzaniem samochodów, robią to przecież w celach zarobkowych. Więc jadą za granicę, kupują dosyć mocno rozbity samochód, przywożą go do kraju i naprawiają. Robią to już tak umiejętnie, wymieniając tylko te elementy, które potencjalny klient na pewno będzie sprawdzał. Na szczęście, na chwilę obecną można sprawdzić historię pojazdów. Często trzeba być na miejscu z właścicielem, jeśli jednak zależy mu na sprzedaż i wiem, że nie ma się czego obawiać, to pewnie nie będzie robił problemów, żeby ją sprawdzić. Skłaniam się raczej do samochodów krajowych, pomimo tego, że są często skromniej wyposażone jednak pewnie.
Silnik.
W golfie mamy szeroką ofertę. Od benzynowego 1.4 o mocy 80 KM do 170 konnego TDIka. Polecam dwa silniki, które według mnie są godne polecenia: benzynowy 1.6 o mocy 102 KM oraz 1.9 TDI o mocy 105 KM. Benzynowy ma apetyt na paliwo, ale odwdzięczy się bezawaryjnością. 1,9 TDI to najmniej awaryjny silnik TDI z wszystkich dostępnych w piątce. Naprawy diesla, jeśli decydujemy się na użwany samochód mogą okazać się, dużo droższe porównując je z benzyną.
Ceny
Obecnie, za młody, zadbany egzemplarz, trzeba zapłacić około 25-30 tyś. Najtańsze można znaleźć już od 15 tyś.
Komentarze
Prześlij komentarz