niedziela, 10 marca 2013

Wymiana włącznika świateł stop

WYMIANA WŁĄCZNIKA ŚWIATŁA STOPU SKODA FABIA

Niedawno spotkała mnie niemiła niespodzianka... Gdy wracałem z podróży, w samochodzie zaczęła mi migać kontrolka grzania świec żarowych. Zaniepokoiłem się, gdyż nie miałem pojęcia co to może oznaczać. Nic specjalnego się nie działo z samochodem, więc postanowiłem, że to sprawdzę, poszukam w internecie  zaraz jak wrócę do domu. Nie musiałem nawet załączyć komputera, żeby domyślić się co się stało, ponieważ, gdy opuściłem samochód światłą stopu dalej świeciły ! Wszystko stało się "jasne". Włącznik świateł stopu nawalił. Podeptałem trochę po pedale i światło zgasło, następnego dnia jednak już cały czas świeciło. Kupiłem i wziąłem się do wymiany. 

Potrzebne narzędzia i części: 

  • skrętak płaski 
  • klucz torx 20
  • nowy włącznik świateł stop 6Q0945511 cena w serwisie około 50zł
Na początku, musiałem zdjąć osłonę bezpieczników, żeby odkręcić bodajże 7 śrubek torx, które trzymają plastikową osłonę pod kierownicą. Bez zdejmowania osłony, nawet nie widać, gdzie wadliwy włącznik się znajduje. 
bezpieczniki fabia
Zdejmujemy osłonę bezpieczników
Tutaj właśnie znajduje się pierwsza śruba.
Niżej znajduje się śruba

Idąc dalej ku środkowi samochodu, znajdują się kolejne.

Najciekawsza, jest ukryta pod górną osłoną kierownicy. Tutaj przyda się wkrętak , żeby ewentualnie podważyć osłonkę.


W zasadzie osłona jest odkręcona, teraz wystarczy zdemontować i wypiąć wtyczkę z włącznika świateł.
Teraz musimy odłączyć wtyczkę ze starego włącznika, przekręcić go o 45 stopni w lewo i wyjąć, lub wyszarpać jak nie chce wyjść. Nowy wkładamy w odwrotnej kolejności, skręcamy i Voila

Myślę, że podobnie wymiana będzie wyglądać w vw polo, passacie, golfie, octavii. W większości modeli włącznik jest ten sam tylko osłony inne. 

5 komentarzy:

  1. Wszystko się zgadza. Ostatnio miałem identyczny przypadek z mrugającą kontrolką grzania świec. Zgodnie z powyższym opisem przystąpiłem do zakupu i wymiany włącznika świateł stop, bo te nie reagowały podczas naciskania świateł STOP. Cena włącznika w dobrym sklepie motoryzacyjnym wyniosła 30zł. Aby kontrolka przestała mrugać należy po zainstalowaniu nowego włącznika podłączyć wszystkie wiązki kabli, które się wcześniej odłączyło przy okazji (od włącznika zasadniczego świateł, regulacji natężenia oświetlenia wskaźników i oczywiście od samego włącznika świateł STOP, Gniazdo diagnostyczne nie jest wypinane, lecz wypinane z zatrzasków. Po zapaleniu silnika kontrolka już nie mruga.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. kurcze a mogl bys powiedziec jak wymontowac ten caly plastik pod kierownica w passacie b5 fl 2004?

      Usuń
    2. odkręcasz dwie śruby z lewej zewnętrznej strony (obok podstopnicy) , następnie otwierasz klapkę bezpieczników, tam są dwie śruby, kolejna jest pod kierownicą i pod regulacją świateł. Teraz tylko odłączasz wtyczki ze świateł 1. z włącznika 2. z regulacji. Trochę szarpanin i VOILA

      Usuń
  2. Wszystko się zgadza. Należy podłączyć wszystkie wypięte wcześniej wiązki kabli, aby kontrolka przestała mrugać po podłączeniu włącznika STOP(od zasadniczego włącznika świateł, regulacji natężenia oświetlenia wskaźników i gniazdo diagnostyczne, które uwalniane jest z zatrzasków).

    OdpowiedzUsuń
  3. W Seacie Leonie I (i być może wielu innych VW) da się wymienić ten czujnik bez rozmontowywania plastików - paluszkami przez szpary w plastikach. Jednak trzeba być zwinnym.

    OdpowiedzUsuń