niedziela, 27 stycznia 2013

Czy warto doposażać nowego golfa ?

Chcesz doposażyć nowego golfa ... zastanów się chwilę ile na tym stracisz. 

TRENDLINE COMFORTLINE CZY HIGHLINE ? 

Dziś chciałem zastanowić się za co tak naprawdę płacimy wybierając inne, droższe wersje wyposażenia nowego samochodu. Decydując się na bogatsze wyposażenie, słono dopłacamy za i tak droższego, uplasowanego na szczycie średniej klasy kompakta.

TRENDLINE po raz pierwszy. 

Kupujemy najtańszą wersję ... Trendline. Jeśli nie zależy Ci na wyglądzie, chcesz mieć dobry samochód w którym jest kierownica, cztery koła, kilka systemów które dbają o twoje bezpieczeństwo, klimatyzacja i dobrze się prowadzi to jest to samochód dla Ciebie. W standardzie dostajesz ładne radio na ... karty SD. VW chyba jako pierwszy zaczął odchodzić od płyt CD. Może i dobrze ... ale jeśli przyszły użytkownik chce posłuchać ulubionej płyty, a nie chce tracić czasu na zgrywanie jej na kartę SD, to za radio na płyty CD musi dopłacić: 920 zł. Za tą kwotę dostanie jeszcze kolorowy ekran i 4 głośniki z tyłu.  Co jednak najbardziej mnie poirytowało jak pierwszy raz włączyłem konfigurator na stronie  to dopłata za zwykły biały lakier. Modne kolory nieważne, że najtańsze to tutaj są w cenie... 470zł. W poprzedniej generacji był za darmo. W tej wersji wyposażenia mamy do wyboru 2 silniki. 1.2 TSI o mocy 85KM,  oraz mocniejsza 105 konna odmiana. Drugi z nich to 1.6 TDI o mocy 105 KM. Trzeba przyznać, że są oszczędne. Przynajmniej na papierze, według danych producenta 1.2 TSI spala 5,9 litra ! To faktycznie mało i dla kupujących taniego golfa osób, to faktycznie może mieć znaczenie. Felgi stalowe o wysokości 15 cali to również dobra wiadomość dla klienta, który myślami wybiega do najbliższej zimy. Jeśli nie wynegocjował ze sprzedawcą opon zimowych przy zakupie samochodu, to na pewno ucieszy się, że za nowe zapłaci średnio o 100 zł mniej niż Ci którzy wybrali droższe wersje na minimum 16 calowych kołach. Dopłata za klimatyzację automatyczną 1320zł. Właściwie to chyba da się to przełknąć. Smucić może wnętrze dostępne tylko w czarnym kolorze. 

 COMFORTLINE droższy o 7500 zł! 

Różnica w cenie dosyć duża ... sprawdźmy więc o co chodzi ? Silnik 1.2 dostępny jest już tylko w 105 konnej odmianie. Biały kolor, bezpłatny w szóstej odmianie golfa, w tej dalej za 470zł. Dostajemy możliwość wyboru jaśniejszego wnętrza w konfiguratorze. Na szczęście bezpłatnie. W opisie czytamy, że fotele są bardziej komfortowe z regulacją odcinka lędźwiowego oraz kieszeniami na drobiazgi. Więc jest to pierwsza znacząca różnica. Klamki i lusterka są lakierowane co znacznie poprawia atrakcyjność pojazdu. W tańszej wersji można zastosować trik kupując czarnego golfa, wtedy nielakierowane, czarne lusterka i klamki nie rzucają się tak w oczy. Tylna kanapa posiada składany podłokietnik, co umożliwia przewożenie dłuższych przedmiotów bez konieczności jej składania. Poza tym w standardzie jest tempomat oraz 16 calowe aluminiowe koła. Według mnie to wersja dla ludzi którzy jednak trochę przywiązują wagę do wyglądu. Zresztą wydając około 60 tysięcy za samochód nie ma felg aluminiowych ...

HIGHLINE kolejne 7500 zł...

Tym razem płacimy za multifunkcyją kierownicę, tapicerkę z alcantary, komputer pokładowy, oświetlenie ambiente oraz pakiet "Czujnik deszczu" w składzie z czujnikiem deszczu, lusterkiem wstecznym automatycznie przyciemnianym, funkcją Coming/Leaving Home oraz czujnikiem zmierzchu i funkcją automatycznego włączania swiateł. 

CENY A WYPOSAŻENIE

Analizując poprzednią wersję Golfa można stwierdzić, że Ci którzy jedni z pierwszych kupili poprzednią generację stracili najwięcej. Dlaczego ? Ponieważ pierwsze modele są najsłabiej wyposażone i gdy przechodzi pierwsze bum, jakie pojawia się wraz z nowym modelem, w którym producenci zdzierają ile się da, przychodzi pora na pakiet. To co wcześniej kosztowało bodajże 3500zł później było za 990 zł. Im dłużej samochód na rynku tym producent daje nam więcej za mniej. Kolejną wersją "szóstki" była wersja optimum, która dawała nam jeszcze więcej wyposażenia a była tańsza od wersji standardowej ! 
Tak więc czy warto być pierwszy i przepłacać ? Może warto chwilę poczekać. Tym bardziej, że używając konfiguratoró,w można przeoczyć kilka ważnych informacji. Np. kamera cofania kosztuje jedyne 990zł ale radio które się automatycznie doda to koszt 2060zł. Dlatego przy zakupie warto analizować, negocjować, bo naprawdę można coś ugrać.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz