Wymiana paska rozrządu w silniku 1.9 TDI Passat Golf Octavia A4

UWAGA ROZRZĄD 038198119A ZA 275ZŁ

Często przy wymianie rozrządu w silniku 1.9 TDI  na pompowtryskach mamy dylemat czy kupić oryginał czy szukać zamiennika. Zrobiłem więc małe porównanie cen najpopularniejszego rozrządu.
Zestaw rozrządu oryginalny 038198119A pasujący do silników AVB AVF AWX BGW BHW niezależnie czy jest to skoda octavia, audi a3 a4 a6 , Golf 4 czy Passat B5 rozrząd jest taki sam. Cena katalogowa tego zestawu to około 535 zł.
W zestawie znajdują się następujące części:
Pasek rozrządu 038109119P - 120 Zębów który poza zestawem kosztuje 250zł
Rolka napinająca 038109243M - cena poza zestawem 298zł
Rolka odwracająca 038109244J - cena 129zł.
W skład zestawu wchodzą jeszcze dwie nakrętki m8.
Rzeczy zakupione osobno wychodzą więc ponad 100 zł drożej. No dobrze a co z zamiennikami?
Sprawdziłem więc cenę detaliczną w pierwszej lepszej hurtowni zestawu z BOSCHA 1 987 948 253
No cóż zdziwiłem się gdyż ten sam zestaw kosztuje 619zł !  Czyżby więc oryginał był tańszy ? Rozrząd firmowanej przez FOTĘ marki Kager jest tańszy, kosztuje 471zł. ale to tylko 60 zł różnicy przy "średnio" gwarantowanej jakości !
Sprawdziłem też ceny artykułów osobno:
038109119P - porządny zamiennik z firmy GATSE K5569XS 275 zł !
038109243M - napinacz z FEBI F21706 292 zł !
038109244J - rolka prowadząca RUVILLE EVR55735 136 zł !
Z której strony by na to nie spojrzeć ... nie opłaca się.
Pozostaje jeszcze kwestia pompy wody której nie ma w zestawie.
038121011J - Pompa oryginalna 797zł to faktycznie dużo więcej niż za zamienniki, który np. z FEBI kosztuje około 220zł.
Salony mają jednak program wymiany części. Polega on na tym, że gdy zwracamy starą część oryginalną. Za nową płacimy mniej. Jest to program w którym VW wykorzystuje oddane surowce do produkcji nowych części a że,  ma je od klientów więc nie musi ich kupować przez co części są tańsze. Części te są oznakowane literą X na końcu. Wróćmy więc do naszej pompy wody.
Pompa wody 038121011JX którą dostaniemy gdy oddamy starą oryginalną a zapłacimy za nią 198 zł. !
Nie będę nikogo namawiał do kupna oryginalnego rozrządu przedstawiłem jedynie fakty i pokazuje różnice.
Oczywiście ceny zamienników jak i oryginalnych części można negocjować, znaleźć tańsze na allegro.
Jednak paski mają swój termin ważności o którym nie każdy wie lub pamięta. Na oryginalnym zawsze jest opisany. Wracając jeszcze na koniec do jakość, tak więc czym tak naprawdę różni się oryginał od zamiennika przecież ktoś je do VW produkuje ? Otóż kontrolą jakości. VW zawęża tolerancję jakości swoich produktów, przez co gwarantuje nam jakość.


Komentarze

  1. "Cena katalogowa tego zestawu to około 535 zł.
    W zestawie znajdują się następujące części:
    Pasek rozrządu 038109119P - 120 Zębów który poza zestawem kosztuje 250zł
    Rolka napinająca 038109243M - cena poza zestawem 298zł
    Rolka odwracająca 038109244J - cena 129zł.
    W skład zestawu wchodzą jeszcze dwie nakrętki m8.
    Rzeczy zakupione osobno wychodzą więc ponad 100 zł taniej" - chyba drożej..

    OdpowiedzUsuń
  2. Dobrze, że zwróciłeś uwagę na termin ważności...te pilnują tylko ASO. Kiedy pracowałem w Inter Carsie...nikt o tym nie myślał...nie było takiego czegoś jak częsci z terminem ważności....i tak czasem klient mógł kupić pasek który 5 lat przeleżał na magazynie

    OdpowiedzUsuń
  3. Termin ważności to niezwykle istotny czynnik, o który warto pytać przed zakupem. Fajnie, że zwróciliście uwagę na tę kwestię.

    OdpowiedzUsuń
  4. za wymiane rozrzadu passat b5 2001 130KM zapłaciłem 1200 zł w tej cenie wymiana oleju i wszystkich filtrów .drogo?

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz