wtorek, 20 lipca 2010

Problem numer G450 - czujnik różnicy ciśnień VW i Audi

Jeśli zapaliła Ci się kontrolka informująca o uszkodzeniu układu wydechowego, bardzo często oznacza to, że w samochodach wyposażonych w filtr cząstek stałych (tzw. DPF) nawalił czujnik różnicy ciśnień. Czujnik ten mierzy różnice ciśnienia przed i za filtrem DPF. Jeśli jest za wielka to znaczy, że sadze które są w środku nie wypalają się. Czujnik z reguły umieszczony jest w widocznym miescu, odchodzą od niego do cienkie przewody. A wymiana jest raczej nie sprawi trudności. Cena to około 200 zł
Numery oryginalny części to: starszy numer 03G 906 051A a od czerwca 2009 produkowany jest pod numerem 076 906 051A jak by ktoś uszkodził wtyczkę to jej numer prezentuje się tak:: 3D0973703 na trzy przewody. Czujnik montowany jest w zarówno w VW, Audi oraz Skodach.
Po wymianie należy usunąć błąd z komputera i problem z głowy.

13 komentarzy:

  1. opis bardzo dobry, odpowiedni człowiek na odpowiednim stanowisku, z wyrazami szacunku pozdro!!!!JURAS

    OdpowiedzUsuń
  2. To na zdjęciu to może i czujnik różnicy ciśnień, ale G450 to czujnik ciśnienia spalin i wygląda całkowicie inaczej. Po prostu jest to przewód elektryczny zakończony z jednej strony sondą(wkręcaną w układ wydechowy przed i za filtrem DPF), a z drugiej wtyczką.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Niestety nie masz racji.

      Usuń
    2. dokładnie. Trzeba zrobić adaptacje g450. Nie Trzeba vasa. wystarczy vcds

      Usuń
  3. Po wymianie czujnika trzeba jeszcze zrobic adaptacje.

    OdpowiedzUsuń
  4. W jaki sposób robi się tą adaptację ? Czy może ktoś podać krok po kroku metodę ? Mam problem z tym czujnikiem w Passacie B6 z silnikiem BMR 170 ps. O ile wymiana jest banalna, to metody na właściwą adaptację nikt nie podał.

    OdpowiedzUsuń
  5. Hmm jeśli błąd jest w komputerze to bez podpięcia pod kompa się nie obejdzie. Czasem po wymianie wystarczy wyjechać na autostradę i przegonić samochód tak żeby się filtr dpf wypalił, aż kontrolka zgaśnie.

    OdpowiedzUsuń
  6. To może doprecyzuje problem. Wyskakuje mi Check Engine, podpinam VAG-COMa i mam błąd:

    SAE P0473 :A6 Czujnik cisnienia 1 spalin Zwarcie z potencjałem plus Zwarcie do plusa Lamp ON sporadyczny

    Jako, że błąd jest sporadyczny, to kasuje go VAG-COMem i na jakiś czas jest spokój (dzień, dwa, trzy). Problem powraca, ponownie Check Engine i podobna procedura.

    Dojrzałem już do tematu wymiany czujnika, bo takie sugestie padają na forach. Wymiana jest tak jak napisałem - banalna, a czujnik w ASO VW kosztuje około 200 PLN.

    Tylko, że po wymianie wymagana jest kalibracja. Na czym ona polega i jak ją zrobić ? Jestem przeciwnikiem metody "przegonić, u sąsiada było OK". Interesuje mnie co robi w tej materii serwis ASO. Czy ktoś kompetentnie może się wypowiedzieć i podać metodę krok po kroku w VAG-COMie ?

    OdpowiedzUsuń
  7. W momencie, gdy jeździłeś na przez jakiś czas na uszkodzonym czujniku, filtr się zapycha, a standardowa procedura w serwisie przewiduje - wypalanie filtra cząstek stałych właśnie w taki sposób po uprzedniej wymianie czujnika. W instrukcji obsługi każdego paska jest to opisane jak poprawnie to zrobić.

    OdpowiedzUsuń
  8. U mnie w golfie 1.9 tdi mechanik za wymianę czujnika i jego adaptację wziął 200 zł robocizna plus 180 zł za czujnik. Myślę , że troszkę przesadził.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. tak uważasz? moze miał skasowac Cie tylko 40zł? przeciez jak tutaj to opisuja jest to takie proste, wyjąc- włozyc skasować błąd, wykonac wypalenie, 5 minut roboty prawda?
      A prawda jest taka, że za dobrze zrobiona robote facet nie wstydził sie wziąśc "normalnych" pieniedzy.
      Poza tym płaciż za usługe, ktora wymaga wiedzy, oraz odpowiedniego sprzętu, a nie chińskiej podróbki, która moze i cos możesz, ale jak Ci uwali sterownik wtedy jest płacz.

      Usuń
  9. A kojarzy ktoś czym się różni czujnik o numerze 076 906 051A od 076 906 051B ??

    OdpowiedzUsuń
  10. u mnie tez wymiana podzialala, blad zniknal bez kasowania w kompie po odpaleniu za 5 razem, roznica taka, z kontrolka teraz gasnie po zapaleniu silnika a wczesniej kilka sekund po zapaleniu stacyjki

    OdpowiedzUsuń