Nowy system bezpieczeństwa - sat assist

Volkswagen wprowadził niedawno nowy system bezpieczeństwa: sat assist. Zadaniem systemu jest przesyłanie informacji o poważnej kolizji lub wypadku drogowym do centrum sat assist. Centrum z kolei próbują się kontaktować z kierowcą lub powiadamiają odpowiednie służby.
W skład systemu wchodzi kilka elementów:
  • antena gps
  • antena gsm
  • mikrofon
  • głośnik
  • centralka
  • konsola sat assist
  • czujnik wypadku
DZIAŁANIE
System zaczyna działać automatycznie, gdy czujnik rozpozna przeciążenie większe od 2.5g (mniej więcej takie same jakie uruchamia poduszki powietrzne), jeśli rozpozna ujemne przeciążenie -1g(dachowanie) lub odchylenie od poziomu większe niż 45 stopni (osunięcie się do rowu). Wtedy system zaczyna wysyłać SMSy do centrum Sat Assist z aktualnym położeniem geograficznym samochodu i danymi o przeciążeniach. Obsługa centrum SA od razu próbuje się kontaktować z kierowcą, gdy to się nie udaje, powiadamiają odpowiednie służby. W ten sposób udaje się zaoszczędzić cenne minuty, potrzebne na rozpoczęcie akcji ratunkowej, gdy nie ma kto powiadomić o wypadku. System działa również jako ochrona antykradzieżowa, jeżeli jego koła podniosą więcej 8cm również informuje o tym centrum (ta funkcja działa gdy samochód ma wyłączony zapłon).

OPIS FUNKCJI KONSOLI
Przycisk "I" - wywołanie usługi POI (użytkownik może uzyskać informacje o aptekach, hotelach, szpitalach, bankach itp.)
Przyciski "I+KLUCZ" - wywołanie połączenia z numerem alarmowym 112
Przycisk "KLUCZ" - wywołanie połączenia serwisowego lub wezwania ASSISTANCE VW STARTER
Przycisk "SOS" - wywołanie połączenia alarmowego

Informacje dodatkowe:
  • system nie zadziała gdy w samochodzie zostaną zerwane zamki lub zbite szyby
  • system w pełni działa na terenie polski, poza granicami można połączyć się z numerem alarmowym 112
  • aby korzystać z systemu trzeba płacić abonament
  • nie ma możliwości by ktoś śledził trasę pojazdu poprzez system gps - rejestrowana jest tylko pozycja samochodu w momencie zderzenia


Komentarze

  1. Super system syszałem już o nim ale jako ISR2 - jest montowany we wszystkich Subaru sprzedawanych w salonach - już fabrycznie

    OdpowiedzUsuń
  2. VW już dawno temu miał taki system. nazywa się telematic, i z tego co pamiętam był na bank w golfie 4 czyli minimum 1997 rok. a nie wiem czy nie był już wcześniej montowany, więc żadna nowość

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz