Volkswagen wprowadził niedawno nowy system bezpieczeństwa: sat assist. Zadaniem systemu jest przesyłanie informacji o poważnej kolizji lub wypadku drogowym do centrum sat assist. Centrum z kolei próbują się kontaktować z kierowcą lub powiadamiają odpowiednie służby.
W skład systemu wchodzi kilka elementów:
więcej takie same jakie uruchamia poduszki powietrzne), jeśli rozpozna ujemne przeciążenie -1g(dachowanie) lub odchylenie od poziomu większe niż 45 stopni (osunięcie się do rowu). Wtedy system zaczyna wysyłać SMSy do centrum Sat Assist z aktualnym położeniem geograficznym samochodu i danymi o przeciążeniach. Obsługa centrum SA od razu próbuje się kontaktować z kierowcą, gdy to się nie udaje, powiadamiają odpowiednie służby. W ten sposób udaje się zaoszczędzić cenne minuty, potrzebne na rozpoczęcie akcji ratunkowej, gdy nie ma kto powiadomić o wypadku. System działa również jako ochrona antykradzieżowa, jeżeli jego koła podniosą więcej 8cm również informuje o tym centrum (ta funkcja działa gdy samochód ma wyłączony zapłon).
Przycisk "I" - wywołanie usługi POI (użytkownik może uzyskać informacje o aptekach, hotelach, szpitalach, bankach itp.)
Przyciski "I+KLUCZ" - wywołanie połączenia z numerem alarmowym 112
Przycisk "KLUCZ" - wywołanie połączenia serwisowego lub wezwania ASSISTANCE VW STARTER
Przycisk "SOS" - wywołanie połączenia alarmowego
W skład systemu wchodzi kilka elementów:
- antena gps
- antena gsm
- mikrofon
- głośnik
- centralka
- konsola sat assist
- czujnik wypadku
DZIAŁANIE
System zaczyna działać automatycznie, gdy czujnik rozpozna przeciążenie większe od 2.5g (mniej 
OPIS FUNKCJI KONSOLI

Przyciski "I+KLUCZ" - wywołanie połączenia z numerem alarmowym 112
Przycisk "KLUCZ" - wywołanie połączenia serwisowego lub wezwania ASSISTANCE VW STARTER
Przycisk "SOS" - wywołanie połączenia alarmowego
Informacje dodatkowe:
- system nie zadziała gdy w samochodzie zostaną zerwane zamki lub zbite szyby
- system w pełni działa na terenie polski, poza granicami można połączyć się z numerem alarmowym 112
- aby korzystać z systemu trzeba płacić abonament
- nie ma możliwości by ktoś śledził trasę pojazdu poprzez system gps - rejestrowana jest tylko pozycja samochodu w momencie zderzenia
Super system syszałem już o nim ale jako ISR2 - jest montowany we wszystkich Subaru sprzedawanych w salonach - już fabrycznie
OdpowiedzUsuńVW już dawno temu miał taki system. nazywa się telematic, i z tego co pamiętam był na bank w golfie 4 czyli minimum 1997 rok. a nie wiem czy nie był już wcześniej montowany, więc żadna nowość
OdpowiedzUsuń