Jeśli zapaliła Ci się kontrolka informująca o uszkodzeniu układu wydechowego, bardzo często oznacza to, że w samochodach wyposażonych w filtr cząstek stałych (tzw. DPF) nawalił czujnik różnicy ciśnień. Czujnik ten mierzy różnice ciśnienia przed i za filtrem DPF. Jeśli jest za wielka to znaczy, że sadze które są w środku nie wypalają się. Czujnik z reguły umieszczony jest w widocznym miescu, odchodzą od niego do cienkie przewody. A wymiana jest raczej nie sprawi trudności. Cena to około 200 zł
Numery oryginalny części to: starszy numer 03G 906 051A a od czerwca 2009 produkowany jest pod numerem 076 906 051A jak by ktoś uszkodził wtyczkę to jej numer prezentuje się tak:: 3D0973703 na trzy przewody. Czujnik montowany jest w zarówno w VW, Audi oraz Skodach.
Po wymianie należy usunąć błąd z komputera i problem z głowy.
Numery oryginalny części to: starszy numer 03G 906 051A a od czerwca 2009 produkowany jest pod numerem 076 906 051A jak by ktoś uszkodził wtyczkę to jej numer prezentuje się tak:: 3D0973703 na trzy przewody. Czujnik montowany jest w zarówno w VW, Audi oraz Skodach.
Po wymianie należy usunąć błąd z komputera i problem z głowy.
opis bardzo dobry, odpowiedni człowiek na odpowiednim stanowisku, z wyrazami szacunku pozdro!!!!JURAS
OdpowiedzUsuńTo na zdjęciu to może i czujnik różnicy ciśnień, ale G450 to czujnik ciśnienia spalin i wygląda całkowicie inaczej. Po prostu jest to przewód elektryczny zakończony z jednej strony sondą(wkręcaną w układ wydechowy przed i za filtrem DPF), a z drugiej wtyczką.
OdpowiedzUsuńNiestety nie masz racji.
Usuńdokładnie. Trzeba zrobić adaptacje g450. Nie Trzeba vasa. wystarczy vcds
UsuńPo wymianie czujnika trzeba jeszcze zrobic adaptacje.
OdpowiedzUsuńW jaki sposób robi się tą adaptację ? Czy może ktoś podać krok po kroku metodę ? Mam problem z tym czujnikiem w Passacie B6 z silnikiem BMR 170 ps. O ile wymiana jest banalna, to metody na właściwą adaptację nikt nie podał.
OdpowiedzUsuńHmm jeśli błąd jest w komputerze to bez podpięcia pod kompa się nie obejdzie. Czasem po wymianie wystarczy wyjechać na autostradę i przegonić samochód tak żeby się filtr dpf wypalił, aż kontrolka zgaśnie.
OdpowiedzUsuńTo może doprecyzuje problem. Wyskakuje mi Check Engine, podpinam VAG-COMa i mam błąd:
OdpowiedzUsuńSAE P0473 :A6 Czujnik cisnienia 1 spalin Zwarcie z potencjałem plus Zwarcie do plusa Lamp ON sporadyczny
Jako, że błąd jest sporadyczny, to kasuje go VAG-COMem i na jakiś czas jest spokój (dzień, dwa, trzy). Problem powraca, ponownie Check Engine i podobna procedura.
Dojrzałem już do tematu wymiany czujnika, bo takie sugestie padają na forach. Wymiana jest tak jak napisałem - banalna, a czujnik w ASO VW kosztuje około 200 PLN.
Tylko, że po wymianie wymagana jest kalibracja. Na czym ona polega i jak ją zrobić ? Jestem przeciwnikiem metody "przegonić, u sąsiada było OK". Interesuje mnie co robi w tej materii serwis ASO. Czy ktoś kompetentnie może się wypowiedzieć i podać metodę krok po kroku w VAG-COMie ?
W momencie, gdy jeździłeś na przez jakiś czas na uszkodzonym czujniku, filtr się zapycha, a standardowa procedura w serwisie przewiduje - wypalanie filtra cząstek stałych właśnie w taki sposób po uprzedniej wymianie czujnika. W instrukcji obsługi każdego paska jest to opisane jak poprawnie to zrobić.
OdpowiedzUsuńU mnie w golfie 1.9 tdi mechanik za wymianę czujnika i jego adaptację wziął 200 zł robocizna plus 180 zł za czujnik. Myślę , że troszkę przesadził.
OdpowiedzUsuńtak uważasz? moze miał skasowac Cie tylko 40zł? przeciez jak tutaj to opisuja jest to takie proste, wyjąc- włozyc skasować błąd, wykonac wypalenie, 5 minut roboty prawda?
UsuńA prawda jest taka, że za dobrze zrobiona robote facet nie wstydził sie wziąśc "normalnych" pieniedzy.
Poza tym płaciż za usługe, ktora wymaga wiedzy, oraz odpowiedniego sprzętu, a nie chińskiej podróbki, która moze i cos możesz, ale jak Ci uwali sterownik wtedy jest płacz.
A kojarzy ktoś czym się różni czujnik o numerze 076 906 051A od 076 906 051B ??
OdpowiedzUsuńu mnie tez wymiana podzialala, blad zniknal bez kasowania w kompie po odpaleniu za 5 razem, roznica taka, z kontrolka teraz gasnie po zapaleniu silnika a wczesniej kilka sekund po zapaleniu stacyjki
OdpowiedzUsuńProfesjonalny blog, takie lubię :)
OdpowiedzUsuńwitam wyskoczyl mi Check Engine i blad błąd P0473 - exhaust presure sensor high, wymienilem czujnik G450. blad zmienil sie na błąd P0472 - exhaust presure sensor low. auto chodzi bez zadnych zarzutow czy przed czy po wymianie czujnika. co z tym fatem zrobic???
OdpowiedzUsuń