tag:blogger.com,1999:blog-8034031441678241258.post6588829292756716772..comments2023-12-07T09:52:41.649+01:00Comments on DCVW - Najszybszy Blog Motoryzacyjny w sieci! Volkswagen Audi Skoda: Test żarówek h7Ozzihttp://www.blogger.com/profile/12700353972991875530noreply@blogger.comBlogger6125tag:blogger.com,1999:blog-8034031441678241258.post-87682387788653169812015-06-22T20:48:38.282+02:002015-06-22T20:48:38.282+02:00Nie wiem skąd te głosy o nietrwałości żarówek H7? ...Nie wiem skąd te głosy o nietrwałości żarówek H7? Właśnie przepaliła mi się pierwsza H7, która była zamontowana w mojej skodzie od nowości. Żarówka świeciła prawie 3,5 roku, przebieg ponad 50 000 km.Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-8034031441678241258.post-18494390082384285212014-07-17T18:11:04.146+02:002014-07-17T18:11:04.146+02:00Golfa miałem do 2010 roku, więc prawie 3 lata musi...Golfa miałem do 2010 roku, więc prawie 3 lata musiałem świecić. Robiłem dziennie okło 40 km do pracy i z powrotem. Nie pamiętam czy i kiedy wymieniałem żarówkę, bo nie zwracałem na to szczególnej uwagi. Dopiero, gdy w fabii muszę regularnie zmieniać to zacząłem przywiązywać do tego uwagę i widzę różnice. Ozzihttps://www.blogger.com/profile/12700353972991875530noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-8034031441678241258.post-91983678998101585492014-07-17T13:46:03.172+02:002014-07-17T13:46:03.172+02:00Do autora małe pytanko, Piszesz o trwałości żarówe...Do autora małe pytanko, Piszesz o trwałości żarówek H4, przy golfie którego kiedyś miałeś, kiedyś...kiedy jak nie było obowiązku całorocznej jazdy na światłach, to fakt wtedy żywotnoścć żarówek była większa.Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-8034031441678241258.post-63643214478181611082014-07-07T08:37:04.144+02:002014-07-07T08:37:04.144+02:00Nie wiem dlaczego autor jest tak negatywnie nastaw...Nie wiem dlaczego autor jest tak negatywnie nastawiony do żarówek? Przecież i tak powinno się je wymieniać co roku, bo spada ich jasność świecenia. Sam mam żarówki H7 (bodajże Philipsa). Żadne silver, xenon itp - zwykłe. Jeżdżę na nich 1,5 roku i na dniach wymieniam na nie wiem jakie ;)Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-8034031441678241258.post-51782633631462523872014-04-25T22:25:45.928+02:002014-04-25T22:25:45.928+02:00Cóż nie żebym krytykował, ale powiem jakie ja mam ...Cóż nie żebym krytykował, ale powiem jakie ja mam doświadczenie: Faktycznie plusem H4 jest ich trwałość, ale mają z kolei strasznie mały strumień świetlny (H4 1000/1650 lm drogowe podczas gdy H7 ma 1500 lm, ale przez małą bańkę są mniej trwałe). Kupowanie żarówek PREMIUM jednak ma swój sens. Nie trzeba od razu wywalać 99 PLN na np Philipsy +100%, ale można zainwestować w połowę tańsze OSRAM Silverstar (49 PLN za komplet) albo Bosch +50%, a z tańszych lecz nie gorszych mamy GE i Tungsram (te ostatnie można dostać za 20-30 za komplet i też są trwałe). Te żarówki rzeczywiście nie świecą 50,60 czy 100% mocniej (bo nie mogą - norma nie pozwala - to jest chwyt polegający na tym, że w warunkach testowych oświetlają punkt oddalony o 75 m o tą wartość), ale mają dokładniejszą geometrię, przez co droga czasem zdaje się być lepiej oświetlona (większe natężenie światła - w luxach - w odpowiednich punktach i prawidłowe oświetlenie tych punktów). Zależy to jednak w dużej mierze od LAMPY! Przypalony tanimi żarówką odbłyśnik albo tandetna soczewka zepsują każdy efekt jaki da żarówka premium. Widziałem już żarówki, których kapturki zaczynały wręcz kopcić. Poza tym warto sprawdzić napięcie instalacji, bo ono bywa zabójcze dla żarówek (przypomnę: żarówka ma design 12V, testowana jest bodajże na 13,2V a w układzie zasilania zdarza się nierzadki powyżej 13,2V). Dodatkowo takie "cacka" warto mieć jeśli jeździ się dużo nocą (za dnia standardowe faktycznie będą wystarczające), a w szczególności jeśli mamy w ciągu dnia światłą do jazdy dziennej - osobiście używałem OSRAM Nightbreakerów, które ludzie sobie chwalą, a w szczególności ojciec - emeryt. Przeżyły około roku kiedy w dzień miałem LEDy. Ciekaw jestem ile pociągną Silverstary. Zgodzę się jedynie z kupowaniem żarówek typu XENON ZENON. One przeważnie mają - paradoksalnie - strumień w przypadku H7 od 650 do 1200 (norma mówi 1350-1650 lm) właśnie z powodu koloru bańki i przeważnie fatalną geometrię natomiast te renomowanych producentów żyją po prostu bardzo krótko.Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-8034031441678241258.post-42203236064086699352014-03-20T15:06:50.152+01:002014-03-20T15:06:50.152+01:00Dokładnie, stary poczciwy Golf Mk2, w nim wszystko...Dokładnie, stary poczciwy Golf Mk2, w nim wszystko było niezniszczalne...AutoChlodnice.comhttp://www.autochlodnice.comnoreply@blogger.com